Handlekurv

Sted: STERK Helse, Peter Møllers vei 5, 0585 Oslo
Tid: 09.00 – 16.00

Påmeldingsfrist: 5. april
Pris: 1990,- (inkl lunsj/pausemat, kursbevis, kompendie)

Videregående kurs Oslo: 22. april
Sted: STERK Helse, Peter Møllers vei 5, 0585 Oslo
Tid: 09.00 – 16.00

Påmeldingsfrist: 10. april
Pris: 1990,- (inkl lunsj/pausemat, kursbevis, kompendie)

Videregående kurs Stockholm: 18. mai
Ta kontakt for påmelding og pris.

Grunnkurs:
Dette kurset gir deg en introduksjon til trykkbølge. Vi går gjennom historikk og teknologien bak trykkbølge­behandling. Kurset gir deg kunnskap om hvor vi står forskningsmessig i dag, samt praktisk kunnskap om trykkbølgebehandling av de mest veldokumenterte diagnosene som f.eks akillessenebetennelse, plantarfascitt, skuldersmerter osv.

Vi legger stort fokus på praktisk opplæring for at du skal bli trygg på å gi en sikker og effektiv behandling direkte etter avsluttet kurs.

Videregående kurs:
Dette kurset gir en fordypning og utfyllende kunnskap om trykkbølgebehandling. Vi går gjennom avanserte indikasjoner, nye data og behandlingsmuligheter med applikatorer for fascia og ryggradsbehandling. På kurset jobbes det med både radierende og fokuserende trykkbølge og du får også et innblikk i guidet
behandling med diagnostisk ultralyd. Noen av de avanserte indikasjonene vi jobber med på kurset er smerte fra sener i sensitive områder som hofteledd, ankel og håndledd, i nærheten av nervestrukturer osv.

Også på dette kurset legges det stor vekt på den praktiske delen, samt at det er rom for diskusjoner og resonement rundt behandlingsformen og dens muligheter.
Grunnkurs hos oss eller hos andre er en forutsetning for å følge et videregående kurs.

Kursholder
Jens Lundgren, leg naprapat med erfaring fra trykkbølgehehandling siden 2010. Han underviser og
foreleser internasjonalt for Storz Medical AG.

Påmelding og betaling: Klikk deg inn i Fysiopartners nettbutikk HER
Spørsmål: Tel: 23 05 11 60 – salg@fysiopartner.no

Ultralydkurs PFF

Fysiopartner stiller ved ultralyd kursene til  Privatpraktiserende Fysioterapeuters Forbund (PFF) og Foreningen for Ultralyd i Allmennpraksis (FUA). Et samarbeid som tilbyr muskel- og skjelett ultralydkurs til helsepersonell i Norge. Kursene blir holdt på Apexklinikken i Oslo og består av basic og advanced moduler, totalt 11 stk. Basic kursene er blant annet godkjent av legeforeningen som emnekurs i i ultralyddiagnostikk til videre- og etterutdanningen.

For mer informasjon se: HER

Smertebehandling med Nåler – Trinn 1 Oslo

I samarbeid med NFF´s Faggruppe for Nålebehandling inviterer Fysiopartner til kurs i smertebehandling med nåler. Kurset oppfyller kompetansekravene fra NFF og er i tråd med anbefalinger fra Helsedirektoratet når det gjelder bruk av nåler.
Kurset er det eneste i Norge som er laget og tilpasset til fysioterapeuter og leger. Målet er å gi et godt teoretisk og praktisk grunnlag for at fysioterapeuter kan gi faglig forsvarlig behandling av smerter ved bruk av nåler.
Kurset passer både for deg som er helt ny innen fagfeltet og for terapeuter som tidligere har tatt ulike triggerpunkt – workshop kurs, samt de som ønsker å oppfriske sine behandlingsferdigheter.

NFFs faggruppe for nålebehandling vil understreke at faggruppen ikke er en triggerpunktgruppe. Vi anerkjenner ikke triggerpunktbehandling som metode og triggerpunktkurs inngår ikke i nålebehandling i fysioterapi.

Sted: STERK, Peter Møllersvei 5B, 0585 Oslo
Dato: 16 – 18 Juni 2017